Groene Zorgboerderij


Mijn verhaal

De VZW geeft jongeren die het moeilijk hebben een veilige plek. Op de zorgboerderij kunnen ze even uit de druk van school of thuis stappen en werken aan zichzelf in een warme omgeving.

Hierbij wilde zij hun verhaal met jullie delen.

-Chenille-

De zorgboerderij heeft mij in een heel moeilijke periode van mijn leven enorm geholpen. Nadat ik mijn eigen paardje verloor, was ik ook een stuk van mijn liefde en plezier in paarden kwijt. Het deed pijn om nog met paarden bezig te zijn, en ik dacht eerlijk gezegd dat dat gevoel misschien nooit meer zou terugkomen.
Maar door naar de zorgboerderij te komen, is er langzaam iets veranderd. Door de paarden, hun rust en hun eerlijkheid, en door het warme team dat er altijd is, ben ik stap voor stap mijn liefde voor paarden terug beginnen vinden.
Ik heb opnieuw leren genieten van het grondwerk, van de kleine momentjes, van gewoon bij de paarden zijn.
Als je me op de zorgboerderij ziet, zie je me bijna altijd lachen. Daar voel ik me vrij, rustig en gelukkig. Het is een plek die me opnieuw heeft laten voelen waarom ik ooit zo veel van paarden ben gaan houden.
En daarvoor ben ik het team en de paarden ontzettend dankbaar. 🤍

-Maxi-

Ik zocht een plekje om rust te vinden tussen de paarden, financieel was dit wel een zoektocht. Ik ben toch eens wat verder gaan zoeken dan mijn eigen regio en zo kwam ik bij de vzw terecht! Ik kwam eigenlijk voor de paarden maar toen vond ik hier iets wat ik dacht nooit te vinden. Een groep die mij echt nam zoals ik ben! Boven op de liefde van de paarden heb ik ook de liefde van de mensen gevonden en dat is zo fijn! Dat is iets wat ik nooit dacht te vinden.

-Alyssia-

Ik kwam te recht op de zorgboerderij door vrienden ik zocht een plek waar ik tot rust kon komen en met diertjes te werken. Mijn liefde voor dieren is heel groot de paarden, ezels en zelfs de kippen zijn therapie. Voor ik op de wei kwam was mijn hoofd heel onrustig en kon mijn lichaam het niet aan. Maar sinds ik bij de vzw ben gaat het al vele beter. Het grondwerk met de paardjes of de buitenritjes zijn heel ontspannend plus het geweldige team dat we hebben. Het is altijd gezellig op de wei en we maken altijd plezier. Ik heb mijn 2de familie gevonden op de wei en wil er voor geen goud meer weg! Voor ik op de wei kwam kon ik bijna niks en toch heb ik het geleerd. Door het te proberen en door te luisteren naar advies van heel het team. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik bij het team mag horen! Ik hou veel van de paardjes en het team!!❤️

-Mila-

Vanaf de eerste dag voelde ik me daar al goed, ik werd heel goed ontvangen en kan er altijd terecht.
Ik ben super blij dat ik naar Cane & Gatto & Caval ben beginnen gaan, als ik even tijd voor mezelf nodig heb weet ik dat ik daar altijd naartoe kan om mijn hart te verluchten of om gewoon even bezig te zijn met de paarden. Zelf volg ik ook therapie en kan ik daardoor al iets beter mijn gevoelens uiten en erover praten. Vanaf ik daar ben voel ik me gelukkig en kan ik zijn zoals ik ben.

Copyright ©Engels Photo

Op 2 maart 2023 kreeg de VZW officieel de naam van Zorgboerderij: Zo ontvingen wij ook een uithangbord dat aan onze weide pronkt.